nedeľa 10. apríla 2011

Shining Inheritance-Dorama recenze

fref
NÁZOV: Shining Inheritance / Brilliant Legacy / Beautiful Legacy/ Chanranhan Yusan
KRAJINA: Kórea
ŽÁNER: Romantika, Rodina, Komédia, Dráma
POČET EPIZÓD: 28
ROK: 2009
MOJE HODNOTENIE: 6/10


CAST:


OBSAH:

Život Eun Sung je podobný tomu Popoluškinmu. Potom, čo jej otec zomrel, jej nevlastná matka, Baek Sung-hee, zobrala peniaze z jeho poistky a ju a jej mladšieho autistického brata, Eun Woo, vyhodila na ulicu. A aby toho nebolo málo, jej brat sa stratí.
Baek Sung-hee sa potom spolu so svojou biologickou dcérou Yoo Seung Mi nasťahuje do luxusného apartmánu, plánujúc ju vydať za Sun Woo Hwan, bohatého dediča potravinárskej spoločnosti.
Sun Woo Hwan je arogantný a povýšenecký človek, ktorý nikdy nemusel pracovať a žije len na účet svojej starej mamy Jang Sook Ja, ktorá je z neho sklamaná.
Osud to však zariadi tak, že Eun Sung náhodou zachráni život Woo Hwanovej starej mame, ktorá ju za to privedie do jej domu, čo sa ale Woo Hwanovi vôbec nepáči.
A samozrejme ani Eun Sunginej macoche a jej nevlastnej sestre.

MÔJ NÁZOR:

Keby to bolo aspoň o polovicu kratšie...
Túto vetu používam stále, ked pozerám doramy, ktoré majú 20 až 30 dielov. Zaujímavé je, že mi to vôbec nebráni v tom, aby som si ich púšťala.
Musím vás upozorniť, aby ste od tejto doramy nečakali veľa romantiky. Je to síce romantické ale je to hlavne o ľudoch, vzťahoch medzi nimi, túžbe po peniazoch, rozmmaznanosti niektorých a ich neschopnosti chápať, že všetko si musia vyslúžiť vlastným úsilím a prácou.
Každopádne táto dorama sa začala úžasne. Postavy, charaktery, vzťahy medzi nimi, proste všetko. Malo to istú hĺbku a prepracovanosť. Napríklad náš princ nebol ten vysnívaný dokonalý princ z rozprávky, ale arogantný hajzel, ktorého by ste za jeho správanie k svojej babičke najradšej zabili. Aspoň na začiatku určite, lebo neskôr sa našťastie začal pod vplyvom Eun Sun meniť a na konci z neho bol už skoro úplne iný človek.
Tiež nevlastná sestra Seung Mi nebola taká mrcha ako by jeden povedal. Síce v neskorších dieloch sa začínala čoraz viac podobať na svoju matku, ale aj napriek tomu som jej postavu mala rada. Ale to bude asi skôr herečkou, ktorá to zahrala naozaj úžasne. Vlastne všetci herci čo tam hrali, hrali naozaj na výbornú. Zo všetkých najviac autistický brat Eun Sung, ktorý mi celú dobu pripadal naozaj ako autista. Jeho mimika, gestá, reč, všetko som mu verila. Už teraz je mi jasné, že z neho bude veľký herec.
Nejde mi nespomenúť, že práve v tejto dorame bola hned na začiatku jedna scéna (*SPOILER: ked Eun Sung chce spolu s bratom skočiť KONIEC SPOILERU*), ktorá ma naozaj z hĺbky srdca dojala a dohnala až k slzám, čo sa mi ešte nestalo aby som pri dorame plakala. Bola to tak dojemná scéna, tak uveriteľná, skutočná a plná ozajstného zúfalstva.
Len škoda že s čoraz väčším počtom dielov to začalo byť čoraz nudnejšie. Strašne to naťahovali, až to bolo naozaj na nevydržanie.
Každopádne už len kvôli tej jedinej scéne to stojí za to, ked už pre nič iné.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára